بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت
سرخط خبرها

هتریک خوش‌یمن برای مهاجم مشهدی زووله| رکورد جدید گوچی در اردیویسه

  • کد خبر: ۵۶۶۸۳
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
هتریک خوش‌یمن برای مهاجم مشهدی زووله| رکورد جدید گوچی در اردیویسه
قوچان‌نژاد اولین بازیکن تاریخ لیگ هلند است که ۲ بار به‌عنوان بازیکن تعویضی، هت‌تریک کرده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز از نخستین دقیقه وقت‌های اضافه نیمه اول شروع شد. جایی که راه‌راه‌پوشان سفیدوقرمز میدان نبرد با آبی‌های زووله با وجود برتری یک‌نیمه‌ای با شوکی بزرگ روبه‌رو شدند؛ اخراج بازیکنشان از میدان. بعد از این اتفاق بود که یان استیخمن در رختکن زووله از ستاره ایرانی‌اش خواست تا خودش را برای ورود به میدان در شروع نیمه دوم آماده کند. رضا قوچان‌نژاد، مهاجم مشهدی آبی‌های جنوب هلند، با انگیزه فراوان از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد و ۴۵ دقیقه کافی بود تا او تاریخ را برای خود رقم بزند. تاریخی که با یک رکورد جدید برایش همراه شد. رکورد تبدیل‌شدن به اولین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال هلند که ۲ بار به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان می‌شود و هت‌تریک می‌کند.

شب پرهیاهو بعد از هفته‌ها سکوت

مهاجم ایرانی با حضور تعویضی در دیدار هفته هجدهم لیگ فوتبال هلند، اردیویسه، طوفان به پا کرد. طوفانی که تیم رده سیزدهمی زووله را نه‌تن‌ها در جدول ۲ پله بالا آورد، بلکه نویدبخش نیم‌فصل دوم رؤیایی برای هواداران این تیم است. قوچان‌نژاد درحالی در شروع نیمه دوم دیدار زووله مقابل ویلم به میدان آمد که تیمش نیمه اول را یک بر صفر به حریف رده شانزدهمی باخته بود. قوچان‌نژاد که از انگیزه‌های فراوانی برای درخشش بعد از ماه‌ها سکوت و نیمکت‌نشینی در زووله برخوردار بود، ۱۳ دقیقه پس از ورودش کار را تمام کرد و گل تساوی‌بخش تیمش را به ثمر رساند. گوچی بعد از این گل، در ۱۲ دقیقه ۲ بار دیگر دروازه ویلم را باز کرد تا هت‌تریکش را کامل کند. هت‌تریکی برای هیاهو بعد از هفته‌ها سکوت.

مهاجم محبوب از سایه درآمد

سایه سنگین خروج رضا قوچان‌نژاد از باشگاه زووله درحالی روی سر این بازیکن افتاده بود که عملکرد درخشان این مهاجم ۳۳ ساله باری دیگر هواداران هلندی را به تشویقش وادار کرده است. قوچان‌نژاد که بعد از ۲ سال کابوس‌وار در فوتبال قبرس و استرالیا به هلند بازگشته بود تا همان گوچی محبوب هلندی‌ها شود، در سال اول حضور دوباره‌اش در هلند، اصلا آن‌طور که باید و شاید نتوانست بدرخشد. حتی این اواخر ستاره مشهدی به نیمکت و گاهی به سکو‌های ورزشگاه میخ شده بود و هیچ امیدی برای تماشای بازی‌اش در مستطیل سبز نبود. اتفاقاتی که شایعه نزدیک شدن این مهاجم ایرانی به درب‌های خروجی باشگاه زووله را تشدید می‌کرد. حتی در این بین بار‌ها از باشگاه‌های ایرانی، چون پرسپولیس و تراکتور به‌عنوان مقصد بعدی قوچان‌نژاد یاد شد، اما داستان برای ماجراجوی جنگجوی میدان‌های فوتبال، متفاوت رقم خورد و حالا دوباره درخشش این بازیکن، او را در کانون توجهات قرار داده است.

رکوردی که با ژانویه پیوند خورده است

رضا قوچان‌نژاد در ابتدای حضورش در زووله و در اولین بازی که برای این تیم در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به میدان رفت، توانست در چهارچوب هفته ششم لیگ اردیویسه هلند و در جریان بازی با والویک، ۴ گل برای تیمش به ثمر برساند. پوکری که همان موقع او را به نخستین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ‌های اروپایی تبدیل کرد که به این مهم دست یافته‌اند. قوچان‌نژاد در نخستین بازی که در سال جدید میلادی برای زووله به میدان رفت، باز هم هت‌تریک کرد تا این تصویر از او تداعی شود که گویا گوچی متخصص درخشش‌های ابتدای سال است. درخششی که امید می‌رود امسال ادامه داشته باشد و ستاره ایرانی باری دیگر در آسمان فوتبال هلند بدرخشد.

هت‌تریک؛ جایزه یک درخشش بزرگ

سرمربی و کاپیتان تیم فوتبال زووله هلند بعد از درخشش خیره‌کننده قوچان‌نژاد در دیدار برابر ویلم لب به ستایش این بازیکن ایرانی گشودند. یان استیخمن، سرمربی زووله، درباره درخشش قوچان‌نژاد گفت: قوچان‌نژاد نقش خود را در زمین به‌خوبی می‌داند. پیش از ورودش به زمین با او صحبت کردم و توانست کارش را به نحو عالی انجام دهد. قوچان‌نژاد شایستگی‌اش را نشان داد و من از این بابت خوش‌حالم. این در حالی است که کاپیتان زووله و رفیق قدیمی گوچی در این‌باره اظهار کرد: من هفته گذشته با سرمربی درباره رضا قوچان‌نژاد صحبت کردم. ما در طول فصل جاری دقایق اندکی به او بازی داده‌ایم. از شانزده‌سالگی رضا را می‌شناسم. در بازی برابر ویلم روشن شد که قوچان‌نژاد بازیکنی سرنوشت‌ساز و بسیار خطرناک است.
البته این‌ها همه در حالی است که قوچان‌نژاد بعد از هت‌تریک و کسب عنوان بهترین بازیکن میدان در این دیدار، گفت: سال گذشته در اولین مسابقه‌ام ۴ گل زدم و اکنون ۳ گل. برای همین بسیار خشنود و خوش‌حالم. در همه لحظاتی که بازی نمی‌کردم، سخت تمرین کردم و تلاش کردم و اکنون جایزه‌اش را گرفتم.

نمره عالی گوچی برابر ویلم

رضا قوچان‌نژاد درحالی در دیدار برابر ویلم با هت تریکش نمایشی درخشان داشت که در پایان با کسب نمره ۹/۸ توانست بهترین بازیکن میدان شود. گوچی پیش از این بازی در ۱۷ بازی فصل زووله در لیگ اردیویسه هلند، فقط ۲ بار گل‌زنی کرده بود. ستاره ایرانی زووله فصل گذشته هم بعد از پوکر در هفته ششم، تا پایان فصل فقط فرصت به‌ثمررساندن ۳ گل دیگر را داشت. قوچان‌نژاد در ۲۵ دیداری که برای زووله طی یک‌فصل‌ونیم اخیر به میدان رفته، ۱۲ گل زده است. این مهاجم مشهدی در جام‌حذفی این فصل فقط ۱۰ دقیقه برای زووله به میدان رفته و نتوانسته بود نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد. قوچان‌نژاد طی سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ در هیرنفین هلند بهترین دوران حضورش در این کشور را داشت و توانست در ۶۷ بازی ۲۷ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان محبوب لیگ اردیویسه تلقی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->